Искате ли да обжалвате решението на СОС за ликвидиране на околовръстната железница на софия и подмяната й с велоалея?

Здравейте приятели,

Заедно с други граждани и организации, Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт ще обжалва решението на Столичен общински съвет за приемане на Подробен устройствен план (ПУП) за ликвидиране на трасето на Околовръстната железница в София между ВТУ “Тодор Каблешков” – “Арена Армеец” и гара “Пионер” и заместването му с различни сгради и велосипедна алея.

Тъй като срокът изтича в сряда 06.01.2021 г. , предлагаме на вашето внимание една типова жалба, която може да бъде внесена до посочената дата до 19 часа в деловодството на Столична община на 1-вия етаж на ул. Московска 33, както и по пощата с посочен същия адрес, а също и директно в Административен съд София град на ул. “Георг Вашингтон” 17 или отново да се подаде по пощата с обратна разписка.

Подробни доводи няма как да се дадат на този етап при положение, че липсва реална обосновка, както и пълната документация по проучвания и т.н. за взетото вече решение. Съдебното дело ще бъде начин да се сдобием с тези данни като граждани и естествено да ги направим публично достояние. Също така това ще бъде механизъм да се опитаме да спрем влизането на решението в сила.

Жалбата на този етап не ви обвързва с каквито и да е разходи!

Всеки, който има желание, може да изтегли жалбата тук:

Нашата инициатива не е против наличието на велоалея. Ние смятаме, че тази инфраструктура може да се съчетае с озеленено релсово трасе за обществен транспорт (бърз трамвай, леко метро и т.н.). Това е готова полоса практически без нужда от отчуждаване на терени и е престъпление да се съсипе и да остави София без удобна връзка на градския, крайградски и междуградски транспорт. Изграждането само на велоалея и сгради (локален подход, обслужващ няколко квартала) не може да даде дълготрайно решение на проблемите с трафика в града, изискващи цялостни, интегрирани и достъпни за всички граждани решения. Това е престъпление и срещу историята и историческо наследство на града ни, тъй като Околовръстната железница е създадена със закон от Цар Фердинанд, развита от сина му Цар Борис III, заедно с изключителните кметове на София – Владимир Вазов и Иван Иванов. През 1942 г. е взето решение за официално стартиране на пътническо движение по иначе използваната за служебни пътнически влакове и товарно движение линия. Войната и превратът от 9 септември 1944 г. осуетяват идеята, която щеше да нареди София до най-развитите европейски столици като Берлин, Виена, Лондон и др. Париж не унищожава своята подобна изоставена линия (Petite Ceinture), а трасето е останало собственост на железницата и се предоставя на общината, за да го ползва за 10 години за нискобюджетни пешеходни и велоалеи без асфалт, демонтиране на релсите и строежи на сгради!

Парижката Околовръстна железница – Petite Ceinture

Никога в последните 70 години софийските управници не обърнаха внимание на това трасе, освен с цел да го унищожат и изличат спомена за него! Ние от близо 10 години пишем и говорим по темата, но тя продължава да бъде табу. Сега ще се постараем това табу да бъде разрушено!

За подробности, можете да пишете на нашата фейсбук страница https://www.facebook.com/obshtestven.relsov.transport/, на профилът ни във фейсбук https://www.facebook.com/relsov.obshtestven електронната поща на инициативата: obshtestven.relsov@gmail.com

Пълните текстове на обжалваното решение на СОС можете да видите тук:

Решение на Столичен общински съвет

Доклад на главния архитект Здравко Здравков

Tagged , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: