Кой лобира за частния гардероб на Централна гара?

Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт настоява за публичност и прозрачност по казуса с очакваното закриване на услугата съхранение на багаж на БДЖ на Централна гара София от 1-ви март 2020 г. Гражданите изразяват недоумение от посоченото от ръководството на БДЖ оправдание, че „имало“ предписание на Дирекция „Жандармерия” към МВР, изпратено до централното управление на БДЖ. Според него гардеробите за съхранение на багаж, намиращи се на територията на обекти с национално значение, какъвто е и Централна гара София, трябва да бъдат оборудвани със скенери и да отговарят на всички останали изисквания за сигурност.

IMG_20200223_162555833IMG_20200223_162607998

Гардеробът на БДЖ, който ще бъде затворен от 1 март 2020 г.

IMG_20200223_162416356

IMG_20200223_162705483

Частният гардероб в Централна гара

Георги Статков от инициативата коментира: „Ако наистина е имало такива предписания, би трябвало ръководството на БДЖ, а не гражданите – да попитат, дали има подобни предписания например към фирмата, оперираща на Централната Автогара, където също има гардероб, а също и за частната фирма на територията на Централна жп гара София, която има същия предмет на дейност. По наша информация, там не са монтирани подобни скенери към настоящия момент.

IMG_20200223_164545795_HDR

IMG_20200223_164519400

Гардеробът на Автогара София. На него не се вижда да е поставен скенер за багаж.

Гражданите обръщат внимание и че новият частен гардероб на Централната жп гара е отворен точно на най-комуникативното място – изхода за коловозите.  Сигурно “случайно” гардеробът на БДЖ е бил сложен на най-отдалеченото и неудобно място в дъното на залата с касите – коментира Георги Статков.

Друг въпрос, който според гражданите остава неизяснен е  – защо от жандармерията са изпратили предписания към превозвача, а не към железопътната инфраструктура, която е собственик на цялата сграда на Централната гара, респективно и на помещението, където е ситуиран гардеробът. Това е все едно скенерите на Летище София да бъдат собственост на някоя от авиокомпаниите, а не на аерогарата. От инициативата коментират, че за тях не е известна друга страна от ЕС, в която тези съоръжения да са собственост на превозвача, а не на инфраструктурния оператор, който е собственик на цялата прилежаща инфраструктура.

Гражданите определят, че това е поредно доказателство за продължаващата антижелезопътна национална политика. Очакванията са, че предоставянето на бизнеса със съхранението на багаж на частно дружество, ще повиши цените и в крайна сметка да нанесе пореден удар върху едно от конкурентните предимства на железницата, каквото без съмнение е възможността за съхранение на багаж. Това ще засегне и международния туризъм, тъй като София е предпочитана дестинация за начало и край на екскурзиите на самоорганизираните чужди туристи, за които влакът е предпочитано средство за превоз. От инициативата са проучили и че на Летище София не се предлага услуга „съхранение на багаж“. Очакванията са, че казусът ще рефлектира пряко върху еднодневните турове на чужди туристи, които пристигат сутрин на софийското летище, оставят багажа си на Централна жп гара, отиват за няколко часа до дестинации като Пловдив, Враца, Кюстендил и др. и се връщат същата вечер, за да потеглят с нов полет от летището към следващата си цел на пътуване.

Това според гражданите е логично продължение на политиката за неподдържане на тоалетните във влаковете, липсата на вагон-ресторанти и почти пълната липса на вагон-бистра, защото всичко това заедно със съхранението на и преноса на големи количества багажи и пратки, са ключовите предимства на железницата.

Tagged , , , , , ,

2 thoughts on “Кой лобира за частния гардероб на Централна гара?

  1. отвратен от неграмотници says:

    Във всяка железница в Европа освен гардеробите има и касети за багаж. Независимо, че при тях има терористични атаки, явно службите правят психологически анализ на потребителите и население и са решили че гардероби трябва да има. При нас жандармерията действа на принципа на Сталин- има гардероб има проблем. Така премахнаха и колетната дейност.
    Ей ревем вече за Владимиров. Тия са толкова неграмотни.Искат да подпишат договори за 500 000 000 лв. но дори и това не могат да направят.
    Решили са да пестят от наеми. Не е само предписанието на жандармерията. Цялото поделение за пътнически превози освобождава централна гара София. Местят ги в Локомотивно депо София. Сградата на КПМР която е собственост на БДЖ – същата работа. И Контрола приходи и международни разчети освобождават сградата и също отиват в Локомотивно депо София. Събрали се трима гении души в БДЖ и гледат някакви листове и решават съдбата на железниците за години напред. Владимиров не се ли е сетил да продава сградите. НКЖИ ще опростят едни 2-3 млн. лева задължения, а БДЖ няма да има никаква собственост, както стана със сградата на транспортна полиция в София, която беше собственост на товарни превози.
    Скъпи Обществен транспорт- щом мислите за международните пътници помислете как ще ходят до локомотивното депо да им се направи рекламация на билет. Същото се отнася и за пътниците с рекламации от вътрешно съобщение. Ще стоят на портала на депото докато им оправят документите.
    Пансионът във Велико Търново- чудесна сграда в центъра на града. И тя за продаване.
    Пълен шит! Булшит!

    Like

  2. Ivan Cvetanov says:

    В днешно време сигурността на обекти където пребивават повече хора трябва да е защитена и осигурена за всеки миг от пребиваването на пътници.

    Like

Leave a Reply to отвратен от неграмотници Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: