Влак с парен локомотив 46.03 на БДЖ – София – Черепиш – София

Препълненият влак спира на гара Лакатник и от него се изсипва огромната група, която иска да се снима отново и отново с уникалния полски парен локомотив, произведен по специална поръчка на БДЖ през 1931 г. Това показва огромния потенциал на железницата, но и на Искърския пролом като европейска туристическа забележителност. Толкова красоти, събрани на такава малка площ – това е предимството пред конкуренцията. Като добавим към това, построената от италиански инженери железница с уникални гари и спирки, пещерите, църквите и манастирите, читалищата с обичаите, археологическото наследство, рафтинга, велопреходите, био земеделието, Алеко Константинов, Иван Вазов, флората и фауната и още и още …… достигаме до най-добрите примери на успешен туристически продукт. От всички нас зависи каква железница ще имаме и дали ще развиваме устойчив или псевдо туризъм. Културно+природно+индустриално наследство=устойчив туризъм.

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: