Какво се случи на търга в БДЖ?

Здравейте, скъпи съмишленици и приятели. Вчера се проведе събитието, което нарекохме „Таен търг под граждански надзор” по повод търга на 53 мотриси и локомотиви на БДЖ Пътнически превози. Информираме ви, че това бе нова дата на обявения още за 10-ти март търг, за който сигнализирахме прокуратурата. Седмица преди сегашния търг, от списъка за продажба бяха извадени 4 локомотива Шкода. Ръководството на БДЖ твърди, че е преразгледало казуса и е сметнало, че те могат да се ремонтират и поне на този етап няма да се продават. Представители на инициативата бяха поканени и на самия търг, за което благодарим на ръководството на БДЖ Пътнически превози. Очаквано, нямаше подадени оферти. Един потенциален купувач бе закупил документи, без да подаде оферта. Заседанието по търга продължи 10 минути. След това, служителите обясниха идеята за тайни търгове – като опитът им показва, че така се получават по-високи ценови оферти (за което не сме убедени, но все пак се чувстваме длъжни да ви информираме и за другата гледна точка).

Имахме и среща с ръководството на БДЖ Пътнически превози, където управителят Димитър Костадинов отново изказа твърденията си, че БДЖ имало твърде много подвижен състав (300 локомотива в пътнически превози), а разчетите показвали необходимост от около 190, в това число и резервните. Ние обаче заявихме, че непрекъснато се отменят влакове поради липса на подвижен състав и считаме, че трябва сериозен дебат, както за управлението на активите, така и за бъдещето на железницата. Коментира се и отпадналата необходимост от дизелови локомотиви по много от направленията, но ние обърнахме внимание, че е задължително да има резервни дизелови локомотиви, които да поемат влакове в случай на извънредни обстоятелства като например аварии по контактната мрежа, които не са толкова рядко срещи и водят до абсолютен хаос часове наред по жп мрежата. Обърнахме внимание на липсата на отговор на латвийската покана за посещение в Рижския завод, за който се надяваме все пак да се случи. Считаме, че поне част от старите мотриси на БДЖ могат да се използват и реновират с всички европейски сертификати. Това би било значително по-ефективно (като разход на енергия), отколкото същата работа да се извършва от един много по-мощен локомотив, с 2-3 вагона за пътническите влакове.

Специално бе обърнато внимание на част от подвижния състав обявен на търга, за който се знае, че е годен (напр. маневрен ел. локомотив серия 61), за който имахме съмнения, че е подготвен за закупуване от заинтересована страна. Отговорът бе, че от ръководството на БДЖ нямат подобна информация.

Г-н Костадинов посочи част от проблемите с ремонтите на жп инфраструктурата и траещите с месеци и години прекъсвания на движението, който удрят жестоко жп трафика и отблъскват клиентите заради много по-дългите времепътувания и налагащите се прекачвания на автобуси. Ние също подкрепихме и предложихме организирането на срещи с представители на ДП НКЖИ, с цел оптимизиране на работните дейности и недопускане на пълно спиране на движението на влакове по участъци, които се ремонтират/подновяват/строят наново.

Темата е с отворен край, тъй като повторният търг е насрочен на 13-ти април.

IMG_4829-1

Tagged , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Какво се случи на търга в БДЖ?

  1. Биляна says:

    Пак ще бъдем там!

    Like

  2. Моето мнение, е че БДЖ ,независимо каква структора е трябва да остане в ДЪРЖАВНАТА ПОЛИТИКА,ТЪЙ КАТО В ОПРЕДЕЛЕНИ СИТУАЦИИ ОТ ТОВА ЗАВИСИ националната сигурност на държавата ,просто е нужно повече грижи от наши специалисти без намесата и взимане на готови решения от други подобни компании,а съобразяване с местните условия.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: