Въпроси до Фандъкова относно новата организация на транспорта

От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, внесохме няколко въпроса до кмета на Столична община относно предвидените промени в организацията на транспорта заради строежа на новия лъч на метрото. Напомняме, че те влизат в сила от утре 22 март 2016г. и ще продължат до март 2018г.

Ето част от нашето запитване:

  1. На кои дати са проведени обществени обсъждания на посочените проекти, какви са резултатите от тях, обявено ли е било на гражданите, че движението на такива възлови места в София ще се преустанови изцяло за дълъг срок от време? Изготвен ли е протокол от тези обществени обсъждания?
  2. Предвидено ли е обслужването на жителите по протежение на бул. Г.С. Раковски с обществен транспорт двупосочно по булеварда – както в посока „Борово”, така и в посока пл. „Сточна гара” при предстоящото спиране на движението по бул. Патриарх Евтимий и как ще се осъществява това обслужване?
  3. Преминал ли е проектът за кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III обществено обсъждане и съответно кога е станало това?
  4. Предвижда ли се разширение на пътните платна на съответните улици – прилежащи кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III?
  5. Уведомени ли са по надлежния ред собствениците на имоти, попадащи в рамките на предвижданото кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III и разширение на платната за движение в района и кога е направено това?
  6. Предвижда ли се събаряне/премахване на сгради в района, попадащи в обхвата на изграждането на кръстовището на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III? Кои имоти ще бъдат засегнати?
  7. С какви средства е извършено финансирането на изграждането на кръстовището на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житници и бул. Цар Борис III? Информирани ли са за това съответните европейски институции и ако да – какви са техните отговори?
  8. Ще доведе ли изграждането на кръстовище на две нива на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III до намаляване на замърсяването на въздуха на градско ниво (Столична община), при положение, че в Генералния план за организация на движението на територията на Столична община е заложено нарастване на автомобилния трафик през посоченото кръстовище със 103% в пиков час (от 4164 на 8476 превозни средства)? Ще доведе ли нарастването на автомобилния трафик до задръствания на следващите кръстовища по посоките на движение?
  9. Предвижда ли Проект за разширение на метрото в София, Трета метролиния – „Депо бул. Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – Централна градска част – ж.к. Овча купел” намаляване на ползването на леки автомобили в столицата и в какъв обем? Не поставя ли изграждането на подобни пътни съоръжения под въпрос намаляването на ползването на леки автомобили след като така ще бъде намалено времето за преминаване през посоченото кръстовище с индивидуален автомобилен транспорт?
  10. Как е предвидено да се осъществява пешеходното преминаване през кръстовището бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III след приключване на строителните дейности?
  11. Как е предвидено да се осъществява пешеходният достъп към новоизградената метростанция под кръстовището на бул. Гоце Делчев/ул. Житница и бул. Цар Борис III ?
  12. Обвързана ли е стойността на строителство на разширение на метрото в София, Трета метролиния – „Депо бул. Ботевградско шосе – бул. Владимир Вазов – Централна градска част – ж.к. Овча купел” с методите/строителни способи на строителство? Възможно ли е то да се извърши без цялостно преустановяване на движението на места в града, въпреки че тогава стойността би била различна от тази към настоящия момент?IMG_9983
Tagged , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Въпроси до Фандъкова относно новата организация на транспорта

  1. Божидар Велев says:

    Пълен ъбсурт е строителството на метрото по този способ през 21-ви век. Нали има картица. Какви разходи какви пет лева. Абсолютна безотговорност е да се блокира центъра на София за близо година и половина при положение. Че може да се ползва къртицата. Това е поредната глупост. А една от предишните глупости е надземното строителство в кварталите Обеля и Надежда. жк. Обеля 2 тотално се съсипа с тези недодялани конструкции. Грозна гледка!

    Like

  2. vlady says:

    Изцяло подземното строителство с къртица е много по-скъпо и е по-бавно от това по открит способ. В кварталите Надежда и Обеля има много свободно място и затова естакадното изграждане на метрото е напълно оправдано – по-евтино e и по-бързо, масово навсякъде по света се практикува такова в районите където има свободно място, подземното изграждане се използва в гъсто застроените централни части на градовете.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: